26 Aralık 2015 Cumartesi

Suriyeli Öğrencileri İçin “Braille Alfabesi” Öğreniyor

Kilis’teki Elbeyli Konaklama Tesisleri’nde engelliler için kurulan gelişimsel destek sınıfına kayıt yaptıran görme engelli öğrencilerinin durumundan etkilenen öğretmen Pervin Yavuz, öğrencilerine ışık olabilmek için görme engellilerin kullandığı Braille alfabesini öğreniyor.
İZZET MAZI – Kilis’teki Elbeyli Konaklama Tesisleri’nde engelliler için kurulan gelişimsel destek sınıfına kayıt yaptıran görme engelli öğrencilerinin durumundan etkilenen öğretmen Pervin Yavuz, öğrencilerine ışık olabilmek için görme engellilerin kullandığı Braille alfabesini öğreniyor.
Yaklaşık bir yıl önce Konaklama Tesisleri’ndeki Gökkuşağı Anaokulu bünyesindeki zihinsel engelli ve gelişim bozukluğu yaşayan öğrencilere yönelik sınıfta Suriyeli engelli çocuklara eğitim vermeye başlayan Yavuz, sınıftaki görme engelli öğrencilerinin durumundan etkilenerek, idarenin de desteğiyle Braille alfabesi öğrenmeye başladı.
Yavuz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, engelli çocuklara eğitim vermeye başladığında daha önce hiç böyle bir tecrübesi olmadığı için ilk başlarda tedirginlik yaşadığını anlattı.
Normalde sınıflarına öğrenim güçlüğü çeken öğrencilerin kayıt yaptırdığını ifade eden Yavuz, “Görme engelli öğrencilerimiz geldi ve sınıfa kaydolmak istediklerini söyledi. İlk başta düşündüm çünkü görme engellilerle daha önce hiç çalışmamıştım” dedi.
Bir süre sonra çocukların durumundan çok etkilendiğini ve okul idaresine giderek onlar için bir şeyler yapmak istediğini aktardığını belirten Yavuz, “Onların gören gözü nasıl olabiliriz diye düşündüm ve ilk önce ben öğrendim, daha sonra da öğretmeye başladım. Gaziantep’te görev yaptığım sürede birlikte çalıştığım görme engelli öğretmen arkadaşımı aradım ve ondan bana Braille alfabesini öğretmesini istedim. Özel ders almaya başladım. Benim için de güzel ve değişik bir uğraş. Hem öğreniyor, hem öğretiyorum” diye konuştu.
“Önce tereddütlerimiz vardı”
Okul müdürü Derya Yavuzcan ise tesiste 28 öğretmenle bin 320 öğrenciye eğitim verdiklerini söyledi.
Down sendromlu, gelişim bozukluğu yaşayan, hiperaktif ve görme engelli 23 öğrenci için oluşturulan sınıfta eğitimlerin birebir verildiğine işaret eden Yavuzcan, şunları kaydetti:
“Görme güçlüğü çeken öğrencilerimiz hakkında biraz tereddütlerimiz vardı. ‘Onlar için neler yapabilir, nasıl bir eğitim verebiliriz?’ diye düşündük. Daha sonra sınıf öğretmenimiz bir arkadaşının yardım edebileceğini söyledi ve bizden destek istedi. Özel kurs almasının uygun gördük ve eğitimi için elimizden gelen her türlü desteği sağladık. Şimdi hem sınıfını devam ettirip hem Braille alfabesi öğreniyor. Görme engelli çocuklarımıza da yavaş yavaş bu eğitimi vermeye başladık.”
Görme engelli öğrenci Reyan Dur da okuma yazmayı öğrenmeye başladığı için çok mutlu olduğunu belirterek, emeği geçen herkese teşekkür etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder